Od wielu lat uczestniczymy w programie ARISS. Przeprowadziliśmy już wiele łączności ze stacją ISS z naszego klubu, a także z…Czytaj dalej
Łączność satelitarna w SP2ZIE
Zajmujemy się nasłuchem sond kosmicznych, a także odbiorem danych z satelitów, sond meteorologicznych... Czytaj dalej
Śledzenie ruchu statków - AIS
Zajmujemy się tematami związanymi z zastosowaniem radiokomunikacji w bezpieczeństwie żeglugi. Czytaj dalej
Przemiennik 2m FM Gdynia-Oksywie - SR2Z
Członkowie naszego klubu biorą udział w budowie przemienników radioamatorskich nich jest SR2Z, zlokalizowany na obiekcie Emitel RkCN Gdynia-Oksywie. Czytaj dalej
1
2
3
4
Strona główna
SP DX RTTY Contest 2017
Napisane przez Dariusz Mankiewicz, SP2HQY, .
Kolejny rok i kolejny start w zawodach SPDX RTTY 2017. Wzorem lat poprzednich skorzystaliśmy ze sprawdzonej konfiguracji sprzętowej: FT-950, wzmacniacz Ameritron, soft N1MM i anteny A4S i Windom. Znów wystartowaliśmy w kategorii MO SP (wielu operatorów, jedno radio, stacja krajowa). Warunki propagacyjne były mizerne, co umożliwiało robienie łączności głównie na niskich pasmach, tj, 3,5 MHz, 7MHz i 14 MHz. W paśmie 15m (21 MHz) zrobiliśmy bardzo mało łączności, zaś w paśmie 28MHz ani jednej. Mimo to zaliczyliśmy 355 łączności z 6 kontynentami uzyskując 128 mnożników. To dało nam łącznie 1 410 816 punktów i …. I pierwsze miejsce!!!
Od dzisiaj na stronie naszego klubu pojawiły się istotne zmiany. W pewnym sensie można powiedzieć, że strona powstała od nowa, ponieważ do jej działania został użyty system zarządzania treścią. Zmiany te spowodowane są w pierwszej kolejności wymogami bezpieczeństwa. Stary system od dłuższego czasu nie posiadał już wsparcia ani dostępnych poprawek zabezpieczeń, podobnie jak i użyte do budowy strony komponenty firm trzecich.
W naszym klubie możesz zapoznać się z budowa transpondera SART-II firmy Sailor. Nasz egzemplarz został wycofany z eksploatacji z uwagi na upływ jego terminu gwarancji - ale jest kompletny, więc można bez trudu zapoznać się z jego budową wewnętrzną.
Transponder radarowy SART (Search And Rescue Transponder) powstał w wyniku odpowiedzi na zapotrzebowanie na system lokalizacji rozbitków na morzu oraz naprowadzania jednostek biorących udział w akcji poszukiwawczo - ratowniczej za pomocą istniejących systemów radarowych, używanych w celach nawigacyjnych na pokładach statków, oraz instalowanych na pokładach samolotów SAR. Podczas konstruowania systemu naprowadzania brano pod uwagę następujące założenia:
Musimy się pochwalić nagrodą, za uzyskanie pierwszego miejsca w zawodach SPDX RTTY 2016, w kategorii Multi Operator, którą dziś nam wręczono. Dziękujemy Wszystkim, którzy przyczynili się do naszego sukcesu.