Konstrukcja masztu balastowego
Jednym z założeń projektu było skonstruowanie zapasowej stacji, którą można będzie wywieźć w praktycznie dowolne miejsce i zainstalować w terenie.
Największym elementem takiej stacji jest maszt, który stanowi fizyczny „kręgosłup” stacji. Z racji wymogu mobilności, maszt taki nie może być na stałe związany z podłożem ani z konstrukcją budynku.
Zaistniała więc potrzeba wykorzystania masztu balastowego, który umożliwia rozłożenie w praktycznie dowolnych warunkach. Zdecydowaliśmy się na samodzielną budowę masztu w oparciu o fragmenty posiadanego masztu kratownicowego, który uległ częściowemu uszkodzeniu. Maszt kratownicowy o wysokości około 2,5m potrzebował jedynie części balastowej. Podstawa masztu oraz 3 nogi balastowe zostały wykonane z kątowników stalowych gorącowalcowanych wzmocnionych prętem stalowym. Balast w postaci dwu bloczków betonowych na nogę umieszczone są w odległości około 2,8m od osi masztu. Od balastu do masztu biegną skośnie stalowe rury o przekroju kwadratowym, obejmujące maszt na wysokości około 1,6m.
Konstrukcja okazała się bardzo stabilna i wytrzymała, umożliwia przenoszenie znacznych ciężarów. Niewielka wysokość masztu ułatwia dostęp do anten w celu ich strojenia i regulacji i nie wpływa negatywnie na charakterystykę anten, szczególnie dla łączności satelitarnych.