3Z2LKM Latarnia Krynica Morska 2015
Zgodnie w zapowiedziami z roku 2014 postanowiliśmy kontynuować nasze badania propagacyjne w rejonie Zatoki Gdańskiej. W roku 2015 wzięliśmy na celownik Latarnię Morską w Rozewiu i odwiedziliśmy …. Latarnię Morską w Krynicy Morskiej ;-)
Zbieg okoliczności sprawił, że w ostatniej chwili zmuszeni byliśmy zmienić plany i w roku 2015 odwiedziliśmy brzegowy znak nawigacyjny jakim jest Latarnia Morska w Krynicy Morskiej.
Latarnia morska w Krynicy Morskiej jest stosunkowo młodym obiektem (pochodzi z roku 1951), jednakże jest udostępniona dla ruchu turystycznego. Z tego względu nie mogliśmy rozbić naszego radioshack’u w samej latarni, ale korzystając z gościnności Latarnika Pana Andrzeja Włoch mogliśmy rozstawić nasz sprzęt nieopodal na terenie znaku nawigacyjnego. Jednakże nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło, bowiem ponad 30 st. upał było łatwiej znieść na otwartych stanowiskach.
Jak zwykle nasza aktywność radiowa odbywała się w ramach International Lighthouse Lightship Weekend i wzorem lat poprzednich nasz znak wywoławczy nawiązywał do lokalizacji znaku nawigacyjnego 3Z2LKM Latarnia Krynica Morska (3Z2LH Latarnia Hel 2013, 3Z2LJ Latarnia Jastarnia 2014).
W aktywności wzięli udział Wojtek SP2ALT, Piotr SP2LQP, Robert SQ2WHH i Darek SP2HQY. Podobnie jak w latach poprzednich zbudowaliśmy 2 stanowiska radiowe, jedno na potrzeby częstotliwości KF, drugie UKF. Wykorzystane zostały anteny drutowe: typu Windom i Long wire na pasma 3,5 Mhz oraz 7 Mhz i 14 MHz oraz anteny X-510 i Yagi 4- oraz 5-elementów na pasma 144 MHz i 430 MHz. Sprzęt radiowy w tym roku składał się z urządzeń FT-1000 MP MkV oraz IC-7000. Byliśmy aktywni w eterze całą dobę co zaowocowało nawiązaniem ponad 500 łączności (również w pasmach UKF z wykorzystaniem emisji SSB). Mieliśmy również przyjemność gościć Arka SQ6XL oraz młodego nasłuchowca z Elbląga. Zdjęcia z naszej aktywności znajdziecie w galerii, a wyniki radiowe na www.qrz.com
Kolejna aktywność radiowa potwierdza nasze wcześniejsze wnioski. Warunki propagacyjne w okolicach oznakowania nawigacyjnego na terenie półwyspu helskiego wykazują znacznie wyższy poziom zakłóceń niż w pozostałych w rejonach Zatoki Gdańskiej. Mamy nadzieję, że w przyszłym roku uda nam się kontynuować nasze badania w cieniu innego znaku nawigacyjnego…